Sunday, July 19, 2009

Projek Lalang


Wkend lps pnuh dgn aktiviti..rs mcm x ckup tido..bz memanjang..apenyer bz pon aku x tau la..rumah pon dh x brapa kisah sgt nk kemas..adoii..sedih tgk umh..haih xpela..lg brapa bulan je nk pindah..tp tula..tetap rs x slesa kalo umh x berkemas..ngantok ke..pnat ke..ada ms je balik umah aku ngemas..

Sabtu lps, pagi2 dh bgun mcm nk g ofis.. aktivitinyer ada la ke Grand Ballroom Renaissance Hotel, gara2 nk bli fragrance yg murah.. 50% tuuu sapo xnk.. kena Q mmg pjg la..rupanya2 ada yg lg awal..kol 7 dh tercanggak kt sna..dh msuk pon x kuar2..xper..kitorg rilex2 je tunggu..tgk gelagat manusia yg mmbeli belah..beg plastik pnuh ngn pfume..cosmetic..wahh sakan habisss..so kami berdua ber+++ xcited nk cr brg yg d idamkan.. bila dh msuk..hurmmm..mcm kt down town rsnyer..murah mmg murah laa..tp aku rs jualan spt ni sesuai tuk mak andam pak andam borong brg2 cosmetic..puas kami berjln...berebut..errr En.tunang dh senget skit..sbb blom bfaz.. Pencarian kami agak hampa..kenapa ekk? sbb tah la.. aku rs berbaloi jika jualan mcm ni pegi dgn girlfrens..sbb packaging 3 mascara yg = RM90 .. mmg untung stiap 1 adalah Rm30..tp aku nk pakai sorg np nk smp 3? ..byk d packet begitu..ada yg jual single..tp keadaan dlm tu.. En.tunang pon ckp " yell rs x sdap la nk bli brg syg mcm ni..rs kesian..baik kita bli kt mall je k..lg proper" So, aku yg menurut perintah ok je..tp adalah sedikit keperluan yg kami bli utk saje2 pakai..

Den,kami ke sogo..kasi sooruuu dlu..huhuh..so,mmg sdap mata memandang bila jln2 d bhgian fragrance sogo..tersusun je..sng nk pilih,tp kami kena balik awal.. aku nk sediakan apa2 yg patut..sbb mlm ni ada aktiviti bersm2 teman2 "projek lalang" hahaa..dlm erti kata.. sape2 bleh kata kejap nk g kejap xnk g.. mcm lalang jugak la..ckp x srupa bikin sbb tu kitorg sepakat namakan projek lalang..hahaha.. nk pegi..nk join..join..den ada yg nk join..pastu x jd join..byk cekadak..itu ini.. ada aku kesah!??.. xde pon.. Destinasi kami ke Bagan Lalang .. kami berdua lewat sedikit sbb ada brg2 yg xckup..so runner ke tesco yg berdekatan..lalu meneruskan perjlnan..smp2 je tgk dak2 lain dh bz wat unggun api.. besooorrr api nyer si oat..hehehe

oh yer..yg terlibat seramai 14org tua x silap

  1. aku
  2. en.tunang
  3. anna
  4. udey
  5. anum
  6. ijam
  7. min
  8. oat
  9. oto
  10. acit
  11. kury
  12. akim
  13. din
  14. jiejie

Spt biasa,kalo dh berkumpul mcm2 cerita..lawak sengal yg jd..nk2 si oto ni..ape kena mamat ni skg pon aku x tau.. dulukan..DULU ok.. oto x spt skg.. hahahha..dulu style abang2..siyes je..control dagu.. sekarang..dia punya watak sesuai ngn umur beliau..hahahahahah.. foto2 nya nnt atas budi bicara en.tunang a.k.a rafuyel.. hahahahhahah.. akim,anum,min rajin golek2kan ayam..lamb..jgung..keledek..mmg sdap bli kt kedai..hahahaha..ijam ponrajin jd tukang rasa..yg penting dorang rajin..oat rajin jaga unggun api..berusaha btolah..en.tunang bz snap memori,.. udey ngn jambu tido..(penat sgt sbb mereka bru balik dr semban..ada wedding d sna..) yg lain sibuk meniup sangka kala..hehe..main2 aku ni..xlah dorang men djredu..

Dselitkan 1 tragedi agak panic n menyeramkan sewaktu aku n anna n din nk ke toilet..pesanan din " kalo ape2 jd kt aku..dgr aku jerit..pandai2 la korang " haha..din lelaki ok! anna pon xde pesan mcm tu..aku dok dlm keta je...

So,aktviti merepek pon berjln..smp la masing2 ngntok..1st anna dh msuk keta..n den anum..aku..min..yg laki2 ni still qiamulail.. Ms aku nk terlelap..hurmm blah kanan aku pokok buluh..gelap la pulakkk..dlm stengah jam..x sdap hati..aku kuar..lari umh depan (keta anna..sbb de parking dpn..hahaha).. dlm kol 5am..aku kluar x dpt nk lelap..den xlm lps tu dgr org ngaji... Azan pon berkumandang.. kejut yg lain smua..siap berkemas..kami smua pulang..kjap je dh hari Ahad..

Smp je rumah..kms2..tido..jam 430pm en.tunang call, bgun siap2 ...g mkn..en.tunang cr jeans..dh dpt pe smua..herry potter..erghhh citer yg akan bersambung2..tension je.. den trus pulang ke rumah..tp mlm td sempat gak aku siapkan bbrapa "tut" souvenirpd bulan 11 akan dtg..insya Allah..sedar2 jam dh 2am..aku kena tido..nnt terlewat bgun tuk g keje.. teeeeetttt.

No comments:

Post a Comment