Monday, July 27, 2009

Tanah Merah,Durian,Rantau Panjang dan Kahwin2



26hb lepas aku dan cik tining ke Kelantan untuk menghadiri perkahwinan jiran meja kerja aku, Fauzan, berjaya jugak akhirnya...heheh..tahniah JAN, mudah2han bahagia hingga ke akhir hayat doa kami bedua...kami bertolak 25hb dan turut bersama dalam perjalanan ini, Makcik Ct(kerani opis aku) dan kawan baik dia..makcik ..... (aku pn lupa namannya...apa syg?),kami satu kereta..dan konvoi bersama En. Aleq hafiz,hamry,abang Man dan paklah..mereka naik kereta Aleq,kami bertolak pukul 10 pagi dan tiba sekitar jam 5 petang..patah pinggang woooo...lama...banyak lori...kami tidur semalam di homestay yang telah pojan sediakan, geng2 pompuan semua tidur dihotel tak jauh dr tempat kami tinggal.

Pagi esknya kami dijemput oleh en. Alias (member JKR dr tanah merah,kelantan), bersarapan disebelah warung JKR tanah merah..terbaik roti canainya..ranggup, cik tining tak bersarapan..perghhh..rupannya, en.Alis nak bawak pegi makan Durian di dusun abang dia..nyesal bantai roti canai..cik tinig terangkat2 kening mata..(dia tak bersarapan)..hehe..sonok lah tuh...!Dusun nya terletak di Jeli,besebelahan rumahnya.....pejalanan lebih kurang 30 minit..sampai saja di warung abang alias..durian dibuka..perghhh!!....gebu2 isi nya...makcik ct dan cik tining tak leh stop..hahaha....siap2 tapau masuk dlm bekas..kemudian..,dengan buah2 durian bawak balik...berbaulah keta..hehehe


Kemudian kami ke rantau panjang..jalan2 tgk apa yang ada, harga..ermm..sama je mcm KL, lebih kurang..barang2 kahwin pn..lebih kurang..,kalau barang2 masak nih..aku rasa bolehlah kot..pinggan2, periuk2..dkt rantau panjang nih..habis..selsai..kami bergerak ke rumah pojan,..sampai2..kami disambut oleh mak pojan dan pojan..pojan pakai baju biasa..ermm..dah habis kot(dlm hati aku...yelah..kami sampai agak lewat nak dekat pukul 3)..rupa-rupannya..belum sampai lagi pengantin pompuan..hehehe, adat sana rupannya..aku plak..gi makan sekali dengan geng2 pompuan..dah habis aku makan baru pasaan....mkn kenduri berasingan laki pompuan..walaupun satu family..hehe, layan...dalam pukul 5..sempat lah jumpa rombongan pengantin perempuan, kami pun gerak pulang ke KL, mengadap jalan yang mencabar..huh, lori balak sepanjang perjalanan... sampai KL..dalam 11 lebih,aku dan cik tining dinner dulu..perot masing2 krok2..sebab kami tak bhenti.


yel

2 comments: