Monday, July 6, 2009

H1No1

Hari Jumaat
-aku dan cik tining ke Klinik kesihatan Bandar Tun Razak, kami berdua batuk2 dan selsema sejak pulang dr kedah tempoh hr..dan paling sian cik tining lah....agak teruk jgk......takut jgk lah kan sekarang musim2 H1N1 atau dikenali Selsema Babi, (babi femes dapat nama..babi jgk..babi lah!)....hari tuh kami berdua MC...lepak saja, aku dah kena ubat selsema..ermm...pengsan dirumah.

Hari Sabtu
-Aku ke bank nak amik duit nak buat cermin mata, hampeh pnya mesin Atm, sedut kad aku..panik dibuatnya..isnin dah nak terbang..pkl 1030pagi,..esknya ahad.....duit dlm poket ciput..aduh..nasib sempat amik sikit..lepas buat cermin mata.
-aku dan cik tining ke sg.wang..buat cermin mata,tunggu sejam..siap...kami ke lowyat..jalan2..nak pulang..seksanya...menunggu turn keluar parking...jem..
-elok sampai rumah, udey msg..kata kat bb..
-emak pn msg..kata baru bertolak dr rumah ke KL...terkejut aku, takde pn bagi tahu..apa plan...tapi seronoklah..terubat rindu aku..haha...
-aku dan cik tining keluar balik..ke KL sentral..ubah flight aku ke petang..pasal pagi aku nak pi amik kad yang ditelan.
-cik tining dan aku..dah berkrok2 perot lapo...makan kat bakuda. uptown..dah menjadi port baru kitorang kat sini..lepas makan lepak badger..hehe..sambil menunggu emak abah aku sampai...
-alhamdulillah..diorang sampai dalam 1130..aku pi pickup adik aku kat Um dan kerumah abang sedara aku di USJ subang, mereka bermalam kat sana, sampai je sana..adik kecik aku tuh dah lompat2...kakak..kakak..(nak kn adik aku)..aku dah tak nyabo..nak jumpa...perghhh..sonok2..terubat rindu...comel..geram..nakal...hahaha..banyak ckp..walaupun aku tak paham bahasa dia..
- dekat pukul 1230..kami bedua gerak pulang..Anna dah menunggu nak tido rumah cik tining..sian menunggu lelama.

Ahad
-Aku bangun awal, basuh kain..pastu..tido balik...bangun dalam kul 11..dgr udey dok bsiap2..udey gerak dulu ke wedding moqh, pasal dia cover wedding 2..dalam kul 1230..aku gerak ke UIA gombak..ke wedding moqh..Tahniah aku dan cik tining ucapkan pada mukrizlatiff dan Azizah, selamat pengantin baru..semoga bahagia hingga ke akhir hayat....lomokids lagi?..hehe....doa kami berdua begitu jgk..haha :P..ramainya geng2 kami kahwin tahun nie..:)

-Habis wedding kami melayan planning projeklalang..sementara menunggu udey habis shot moqh..kami pn shoot belakang dewan tersebut...haha

-Kami ke USJ subang lepak kedai pakcik aku..kedai makan tomyam thai.area USJ 6..bincang2 projek lalang.sambil aku tunggu family aku sampai..makan beso, abah bawak ikan dr lumut..ikan jenahak..peberet ni..tapi abah pancing kat darat pulak kali ni..cet,semua berkumpul dalam 6.30ptg..anak2 sedara sebelah abah aku je ada..1000mlm..aku dan cik tining pulang..aku nak kemas..barang..

Isnin
-pagi amik kad bank yang ditelan hidup2...lambat pnya servis maybank..
-tghari dgn cik tining ke tesco..dating..ahahha..cik tining ponteng keje...
-ptg ke UM, jmp mak abah aku jap..diorang ke mindaf urusakan biasiswa adik aku.
-cik tining hantar ke KL sentrall...rindu nya..sebulan tak kuar..berat plak nak pegi..
-sampai KLIA, cr mask..perghhh sehelai RM2.00..memang buat duit...
-mlm..di kuching sarawak....emmm..rindu2..semua..mak abah, cik tining..raihan..adik2 aku..bdk2 rumah aku...semulah....dan buat keje..dan tidooo..


1 comment: